Under overskriften ”We bring life to brands” står All Creative A/S bag en lang række globale og kendte brands som Redbull, Loreal, Hummel og Carlsberg, når virksomheden omdanner kartonruller, bølgepap, og PVC ark til de fedeste POS løsninger til den danske detailbranche.
I 2020 bliver All Creative A/S til en i en større fusion, og i den forbindelse er en fælles fremtidsstrategi et klart must. Udover at sætte en retning for virksomhedens fremtid, så er strategien også en vigtig del af at bringe to fusionerede virksomheder sammen om fælles mål og ambitioner.
All Creative A/S tænder ikke på en klassisk strategiproces. I hverdagen fylder kunder, drift og leverancer, og der er slet ikke energi til at lave et intensivt udviklingsforløb parallelt med hverdagen. Derimod er der et stort ønske om at indarbejde strategiarbejdet i hverdagen på en måde hvor strategien udvikles og implementeres i en fleksibel proces.
StrategiAkademiet kobles på som strategisk support til ledelsen, og vi designer en proces som løber over et år, med faste aktiviteter hver måned. Aktiviteterne indarbejdes i de nuværende bestyrelsesmøder, ledermøder og afdelingsmøder – og vi gennemfører en række interne og eksterne analyser.
Vi sætter en strategisk retning på 2-3 år hvor målet er at vækste forretningen betydeligt, men med en række strategiske forudsætninger som skal indfries. Blandt andet er der et synligt behov for at få ”Styr på Penalhuset”, hvilket bliver overskriften for de strategiske indsatser i 2022. Her arbejder virksomheden målrettet på at professionalisere kerneaktiviteterne i virksomheden, ligesom der er fokus på at tilpasse den eksisterende organisation.
For det kommende år 2023 er der formuleret en række nye mål og indsatser med det formål, at sikre ”En Sund Forretning”. Her er der især fokus på emner som kvalitetssikring, strategisk indkøb, og løbende optimeringer af systemer og procedurer. Alt sammen tiltag der har til formål at styrke virksomhedens konkurrencekraft på markedet.