GF FORSIKRING

Skab fælles ståsted for fremtidens strategi

At arbejde med forretningsmodeller og strategi har vist sig at være ganske givende for bestyrelsen hos GF Trekantområdet. Sammen med Strategiakademiet har bestyrelsen skabt helt nye forståelser for forretningsmodellen omkring “klubben”, og sat ord på de strategiske mål og opgaver som fremtiden byder på. 

STRATEGICAMP GIVER FÆLLES STRATGISK STÅSTED

McKinsey har undersøgt hvor godt bestyrelsesmedlemmer kender virksomhedens strategi. Kun omkring 30% af de adspurgte bestyrelsesmedlemmer mener, at de har forstået virksomhedens aktuelle strategi. Det kan der være mange årsager til, men én af de væsentligste er, at det simpelthen ikke er på agendaen.

OPGAVEN

Hos GF Trekantområdet er strategi i den grad på agendaen, når bestyrelsen samles omkring fremtidsdiskussioner, nye forretningsmodeller og de strategiske mål. Opgaven lyder:

“Skab et fælles strategisk ståsted i bestyrelsen, så vi kan diskutere forretningen, fremtiden og de konkrete udviklingsmuligheder vi står overfor.”

LØSNINGEN

Vi samler bestyrelsen offsite i fantastiske rammer med særdeles god forplejning. Det er ikke helt uvæsentligt, når scenen skal sættes til faglige og udviklende workshops, hvor alles tanker skal tunes ind på et særligt emne.

I 2 dage arbejder vi intensivt med udvikling af forretningsmodellen for GF Trekantområdet. Rammen om arbejdet er Business Model Canvas, og for nogle af bestyrelsesmedlemmerne er det en helt ny måde at arbejde på. Vi bruger modellen til at forstå hvordan forretningen hos GF Trekantområdet ser ud i dag, og hvordan ændringer i kundekrav og nye markedstendenser, peger på nye strategiske mål og initiativer.

VÆRDIEN

  • Ny fælles forståelse af GF Trekantens strategiske ståsted.
    ”Hvor er vi nu, og hvad kalder fremtiden på?

  • En klar og forståelig ramme omkring den samlede forretning.
    ”Vi har skilt den af, og samlet den igen med nye briller på”
  • Simple strategiske anbefalinger og råd til den daglige ledelse.
    ”Disse strategiske temaer og mål kan der med fordel arbejdes videre med”
  • Samarbejde og sammenhold om den strategiske opgave
    ”Som bestyrelse har vi et ansvar for at skabe et strategisk rum – det har vi skabt her”
September 05

I tested exciting new brand NC INC’s products. Check out my review.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisici elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
September 12

Friday’s spring collection is out. Now you can read my report about it.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisici elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
September 09

My Top-5 Must-Have Home Office Gadgets

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisici elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.

Fusion, forandring eller forankring?

Der kan vu00e6re mange u00e5rsager til at du skal have et fornyet blik pu00e5 din strategi. Lad os tage en uformel snak og bliv inspireret til hvordan du kan gribe det an