INNOTERM

Fra smedværksted til fremtidens energiløsninger

Strategien er jordnær og praktisk, men samtidig visionær og ambitiøs. Innoterm A/S skal sælges. Med en ny strategi bygges der videre på mange års solid erfaring indenfor energibranchen, og med den eksisterende forretningsmodel som springbræt, flytter virksomheden sig ind på scenen for bæredygtighed og fremtidens energiløsninger.
Og bliver solgt!

STRATEGI:
FRA VÆRKSTED
TIL ENERGI
& VIDEN

Ambitionerne er høje hos Innoterm A/S. Ledelsen drømmer om at at gå fra ”smedeværksted” til ”leverandør af fremtidens energiløsninger”. Virksomheden designer, sælger og installerer køleanlæg og varmepumper hos virksomheder som Danish Crown, Royal Greenland og Carlsberg, samt store fjernevarmekunder.

OPGAVEN

Selvom både ambitioner og kundegrundlaget er ambitiøst, så er virksomheden i 2020 igennem en svær periode, med store udskiftninger i ledelsen og en revurdering af den samlede forretningsmodel.

Den nye ledelse ønsker at sætte en strategisk retning, med fokus på at skabe en sund og ambitiøs forretning, og et mål om at være en værdifuld leverandør til den grønne omstilling med stærke partnerskaber. Derudover er der en drøm om at tilføre virksomheden yderlige ressourcer og kompetencer via et salg.

LØSNINGEN 

Hos Innoterm A/S er tiden og mulighederne ikke til en intensiv strategiproces, hvor lederne for en tid kobler sig ud af forretningen for at udvikle strategi. Der er behov for at tænke strategien direkte ind i hverdagen, og udvikle strategi over en længere periode.

StrategiAkademiet kobles på som strategisk sparringspartner i hverdagen, og over 12 måneder bliver strategien udviklet, formuleret og præsenteret for hele organisationen. Alle medarbejdere er en del af strategiprocessen, og alle afdelinger har hver deres plads i strategien.

Efterfølgende fortsætter StrategiAkademiet som strategipartner, og hjælper med at sikre at strategien får liv i hverdagens drift.

VÆRDIEN

  • En fælles strategi som i øjenhøjde sætter retningen i hverdagen
  • En stærkere forståelse af virksomhedens kerneforretning, og de forretningsmodeller som virksomheden arbejder med
  • Konkrete mål og projekter for hver afdeling
  • Høj medarbejder involvering og engagement
  • Det strategiske grundlag for salg af virksomheden som gennemføres i 2021
  • StrategiAkademiet-case-gfforsikring strategicamp
    CASE

    GF Forsikring
    på strategicamp

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Strategiakademiet case OnlinePos strategi til vækst
    CASE

    Vækststrategi til gazellevirksomhed

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • StrategiAkademiet case All Creative Strategiproces og Strategisparring
    CASE

    Strategi, der virker
    fra 1 dagen

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Strategiakademiet case InnoTherm fra værksted til viden
    CASE

    Fra smedeværksted
    til energiløsninger

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Product Designer

    Jane Watson

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • UX Designer

    Mia Anderson

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Office Manager

    Sarah Brown

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Marketing Manager

    Tom Buckley

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…

Fusion, forandring eller forankring?

Der kan være mange årsager til at du skal have et fornyet blik på din strategi. Lad os tage en uformel snak og bliv inspireret til hvordan du kan gribe det an