Ambitionerne er høje hos Innoterm A/S. Ledelsen drømmer om at at gå fra ”smedeværksted” til ”leverandør af fremtidens energiløsninger”. Virksomheden designer, sælger og installerer køleanlæg og varmepumper hos virksomheder som Danish Crown, Royal Greenland og Carlsberg, samt store fjernevarmekunder.
Selvom både ambitioner og kundegrundlaget er ambitiøst, så er virksomheden i 2020 igennem en svær periode, med store udskiftninger i ledelsen og en revurdering af den samlede forretningsmodel.
Den nye ledelse ønsker at sætte en strategisk retning, med fokus på at skabe en sund og ambitiøs forretning, og et mål om at være en værdifuld leverandør til den grønne omstilling med stærke partnerskaber. Derudover er der en drøm om at tilføre virksomheden yderlige ressourcer og kompetencer via et salg.
Hos Innoterm A/S er tiden og mulighederne ikke til en intensiv strategiproces, hvor lederne for en tid kobler sig ud af forretningen for at udvikle strategi. Der er behov for at tænke strategien direkte ind i hverdagen, og udvikle strategi over en længere periode.
StrategiAkademiet kobles på som strategisk sparringspartner i hverdagen, og over 12 måneder bliver strategien udviklet, formuleret og præsenteret for hele organisationen. Alle medarbejdere er en del af strategiprocessen, og alle afdelinger har hver deres plads i strategien.
Efterfølgende fortsætter StrategiAkademiet som strategipartner, og hjælper med at sikre at strategien får liv i hverdagens drift.