RANDERS REALSKOLE

Få fyldt op i den strategiske værktøjskasse

Vi skal opgradere vores strategiske værktøjskasse, og vi vil gerne arbejde med Business Model Canvas i vores bestyrelse” Say no more – det er en fed opgave! På en række bestyrelsesseminarer har Randers Realskoles bestyrelse trænet, designet, udviklet og udfordret skolens forretningsmodel med afsæt i Business Model Canvas konceptet.

STYRK STRATEGI-
ARBEJDET I 
BESTYRELSEN

Randers Realskole er Danmarks største privatskole. Med mere end 150 år bag sig, så står Randers Realskole på mange årtiers traditioner for udvikling. Ledelsen er udviklingsorienteret, initiativrig og særdeles ambitiøs. Her stilles krav, både til elever, forældre, skolen selv og dens bestyrelse.  

OPGAVEN

I bestyrelsen hos Randers Realskole står strategi i toppen af agendaen. Bestyrelsen er ambitiøs, og der er et mål om løbende at tilpasse bestyrelsens kompetencer og viden. Bestyrelsen ønsker at styrke den fælles strategiske værktøjskasse, for derved at kunne sætte en stærk strategisk ramme omkring bestyrelsens arbejde i hverdagen, og i den kommende strategiproces på skolen.

LØSNINGEN 

Vi designer 2 heldags workshops med fokus på strategiværktøjer. Vi træner Business Model Canvas, og bruger værktøjet til at designe, evaluere, udvikle og forstå Randers Realskoles forretningsmodel

På den første workshop introduceres bestyrelsen til værktøjet. Vi træner og træner, så alle bestyrelsesmedlemmer kommer ind på den samme strategiske bane. Vi tager udgangspunkt i forskellige typer af forretningsmodeller, og vi designer helt nye innovative forretningskoncepter. 

På den anden workshop er temaet ”fremtidsscenarier”. Bestyrelsen arbejder i grupper med 3 forskellige fremtidsscenarier for Randers Realskole. Vi træner bestyrelsens evne til at ”designe fremtidens privatskole”, og vi stiller skarpt på de muligheder og problemstillinger integrationen af nye forretningsmodeller kan betyde for privatskolens grundmodel.

VÆRDIEN

  • Alle bestyrelsesmedlemmer opgraderer deres strategiske værktøjskasse – både til gavn for Randers Realskole, men også for deres virke i de forskellige stillinger de bestrider.
  • Fælles sprog og forståelsesramme. Helt afgørende når man skal strategi-udvikle sammen. Det betyder at strategi diskussionerne hurtigt kommer ind til kernen, fordi alle taler ud fra en fælles ramme.
  • Strategisk viden om og forståelse for hvordan nye forretningsmodeller kan skabe synergi til den eksisterende forretningsmodel.
  • Hands-on strategiarbejde i fællesskab.
  • StrategiAkademiet-case-gfforsikring strategicamp
    CASE

    GF Forsikring
    på strategicamp

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Strategiakademiet case OnlinePos strategi til vækst
    CASE

    Vækststrategi til gazellevirksomhed

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • StrategiAkademiet Case Randers Realskole Strategiværktøjer
    CASE

    Styrk bestyrelsens strategiens værktøjskasse

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • StrategiAkademiet case All Creative Strategiproces og Strategisparring
    CASE

    Strategi, der virker
    fra 1 dagen

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Strategiakademiet case InnoTherm fra værksted til viden
    CASE

    Fra smedeværksted
    til energiløsninger

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • UX Designer

    Mia Anderson

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Office Manager

    Sarah Brown

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Marketing Manager

    Tom Buckley

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…

Fusion, forandring eller forankring?

Der kan være mange årsager til at du skal have et fornyet blik på din strategi. Lad os tage en uformel snak og bliv inspireret til hvordan du kan gribe det an