ACTULUX

360 graders strategi på hele forretningen

Her kommer stærk og sælgende koncentrat af casen. JULETRÆ

360 GRADERS STRATEGI SKABER MERVÆRDI

Actulux A/S udvikler, producerer og sælger elektroniske åbningssystemer til ovenlysvinduer og glasfacader. Virksomheden er ejet af den tyske Fortmeier familie, og er en efterspurgt leverandør på hele det europæiske marked.

OPGAVEN

Actulux A/S står overfor en ny strategiperiode, og ledergruppen er klar i spyttet – der er brug for en strategi som kommer omkring hele virksomheden, ikke kun vores kunder. Markedsanalysen er vigtig, men det er den interne analyse af virksomhedens kritiske faktorer også. I en hverdag, hvor der helt klassisk er meget fokus på at håndtere de driftsmæssige udfordringer, så drømmer ledergruppen om at løfte rammen for at diskutere og beslutte, til et mere strategisk niveau.

LØSNINGEN 

Vi designer sammen et struktureret 360 graders strategiforløb med fokus på;

  • At lederne er de primære drivere i strategiudvikling, og at de løbende udvikler deres strategi-skills
  • At medarbejdere fra alle afdelinger involveres og bidrager med vigtig viden
  • At afdække de vigtige strategifaktorer der påvirker virksomheden, både internt og eksternt
  • En kritisk vurdering af det nødvendige forandringsbehov for at flytte virksomheden til nyt niveau
  • At formulere en strategi i øjenhøjde, der konkret og uden for meget ”strategi-buzz” kan sætte retningen for virksomheden og for hver enkel medarbejder

VÆRDIEN

  • Strategien er udviklet af ledergruppen, og den er deres vigtigste styringsredskab i hverdagen
  • Der er etableret strategiambassadører i alle afdelinger, og mange medarbejdere har været en aktiv del af det strategiske grundlag
  • Der er skabt en fælles strategi platform, som lederne nu og i fremtiden kan arbejde ud fra. De er en fælles forståelse for den samlede forretningsmodel, og lederne taler nu samme strategisprog
  • De er sat en ramme om de vigtigste strategitemaer og prioriteringer.
  • Strategien sætter en tydelig retning i hverdagen, og det er nu muligt at træffe strategiske beslutninger hver eneste dag
  • StrategiAkademiet-case-gfforsikring strategicamp
    CASE

    GF Forsikring
    på strategicamp

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Strategiakademiet case OnlinePos strategi til vækst
    CASE

    Vækststrategi til gazellevirksomhed

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • StrategiAkademiet case All Creative Strategiproces og Strategisparring
    CASE

    Strategi, der virker
    fra 1 dagen

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Strategiakademiet case InnoTherm fra værksted til viden
    CASE

    Fra smedeværksted
    til energiløsninger

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • StrategiAkademiet Case Randers Realskole Strategiværktøjer
    CASE

    Styrk bestyrelsens strategiens værktøjskasse

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • UX Designer

    Mia Anderson

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Office Manager

    Sarah Brown

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…
  • Marketing Manager

    Tom Buckley

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipisci enean commodo ligula eget dolor. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium…

Fusion, forandring eller forankring?

Der kan være mange årsager til at du skal have et fornyet blik på din strategi. Lad os tage en uformel snak og bliv inspireret til hvordan du kan gribe det an