STRATEGIPROCES

Strategi er en bro, der binder nutid og fremtid sammen

Broen forbinder virksomhedens nutid med fremtiden. Der er en klar destination forude, men der er flere forskellige spor at vælge på broen, og de er sjældent helt snorlige. Broen er en nødvendighed, for uden broen når vi ikke frem til destinationen.

KLIK OG SE MERE

STRATEGIPROCES

Strategi skaber vi sammen

Strategiakademiet faciliterer, træner og udvikler strategi med mange forskellige typer af virksomheder – fra store koncerner til nye start-ups, fra organisationer og ngo’er til institutioner. Der kan være mange grunde til at få et fornyet blik på strategien – og ingen organisation er ens.

StrategiAkademiet arbejdekun med skræddersyede strategiprocesser, der passer til netop jeres udfordring, ambitioner og behov.

Hos Strategiakademiet ved vi, at der kan være flere veje til strategien. Én virksomhed har brug for en 360 graders proces, en anden har brug for at kridte den strategiske bane op, mens en tredje kommer i mål med one-day-strategy.

Hvad passer til jeres virksomhed? 

# 360 grader strategi

Et 360 grader strategi forløb er ikke ”bare” et forløb – det er en udviklingsproces for ledergrupper.
Det er en proces, hvor ledere udvikler deres strategiske færdigheder og samarbejdsevner, mens de udvikler forretningen.

En 360 grader strategi proces bygger på 3 stærke søjler; 

  1. Vi laver en skarp analyse af interne og eksterne faktorer, og vurderer virksomhedens kritiske forandringsbehov.
  2. Vi designer fremtidens forretningsmodel, og formulerer de strategisk ambitioner, mål og spor.
  3. Vi planlægger de strategiske projekter og indsatser, og laver en prioriteret plan for implementering.

Parallelt med strategiudvikling, så arbejder vi  målrettet med ledernes strategievner, og træner strategiværktøjer igennem hele processen. Vi løfter den samlede ledergruppe til et nyt niveau, hvor strategi og strategiske tænkning bliver en del af hverdagen.  

# Den strategiske bane

Den strategiske bane er for virksomheden som har et solidt strategisk fundament, men som har brug for at få kridtet den strategiske bane op.

Det er et kortere forløb, hvor vi afsætter de hjørneflag som markerer virksomhedens strategiske mål og retning.

  1. Vi matcher virksomhedens nuværende forretning med markedets krav og forventninger. 
  2. Vi laver en kritisk vurdering af forandringsbehovet.
  3. Vi formulerer de strategiske temaer som skal danne grundlaget for virksomhedens fremtidige strategi.

# One-day-strategy

One-day-strategy er relevant for alle typer af ledergrupper og bestyrelser – både de meget strategiske, og dem som først skal til og i gang.

På ”one-day-strategy” arbejder vi med virksomhedens forretningsmodel, og vurderer de 9 byggesten som udgør den samlede forretning.

Vi identificere de områder som kan gøre en væsentlig forskel for virksomhedens udvikling.